torsdag 13 juli 2017

Självklart handlar semesterbudgeten om prioriteringar, och det är alls ingen fara för vår del. Vi lever bra och prioriterar främst mat, inredning, kläder och skivor. Det är en oerhörd lyx, för många kan inte prioritera något. Jag förstår det. Och jag förstår additionseffekten av sociala medier, men trots det förundras jag över att folk har så mycket pengar.

Vi har inte ens någon bil. Å andra sidan amorterar vi på två gigantiska studielån, 5000 i månaden tillsammans. Det hade varit en trevlig semesterbuffert. Kommer vara klar vid 50. Då har jag en 12-åring och en 14-åring så jag antar att pengarna ramlar ner i något nytt hål.

Och, köpte en grej idag! Men tycker inte att det förstör mitt köpstopp, motorn i vår blender började brinna och jag köpte genast en ny för jag använder den varje dag. 

1 Comments:

Blogger egoistiska egon said...

Nyfiken fråga, du behöver inte svara - varför amorterar ni så mkt på CSN?

10:19  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com