söndag 9 augusti 2020

Farvälet

 Idag åkte min man hem och om vi kör enligt plan åker jag hem med barnen på fredag morgon. Har klipptid kl 15 så det vore fint att hinna. Samtidigt, trots vemodet och sorgen att lämna börjar jag längta hem lite. Har lovat barnen 50kr per dag för varje dag de står ut här av det som är kvar. Fast jag har formulerat det annorlunda. De är trötta på varandra och längtar efter vänner. Jag förstår dem. Nästan sju veckor om ön med några pauser.

Längtar efter att storhandla. Har en lista med 86 punkter. Och samtidigt, låt mig aldrig behöva lämna detta paradis. Fast låt det då vara sommar för evigt. För mest sörjer jag sommarens slut. Har några projekt kvar i huset som borde hinnas med. Vill göra klart. Har sen 27 punkter på listan kvar till bästa år. Det känns skönt. 

Behöver komma hem och rycka bort mitt sommarskägg.

BlogRankers.com