tisdag 7 juli 2020

Regnet

Vad gör man med fyra högljudda personer på 29 kvm när det bara regnar och blåser? Dag efter dag efter dag. En kan måla alla lister och tak, planera fullständig make over och köper tapeter som om det inte fanns någon morgondag. Funderar på att gå fram vitt och kalt till fullständig mönster och färgbonanza. Måste ju ha nåt att göra nästa sommar också, det regnar säkert då med, och kan ju då återställa allt.

Har målat så mycket att jag tror att jag fått artros eller nåt i tummen. En person sa att om man bytt till större telefon kan man få problem med tummen. Har jag också gjort. Målningen var bara droppen. Men det hindrar förstås inte mig, har ju en till hand.

Två bråkar från morgon till kväll, men är rätt kreativa däremellan. De har öppnar detektivkontor i ett gästrum i ett annat hus.

Den fjärde läser tidningen och längtar efter sin båt. Idag blåser det lite mindre så ska skicka honom till affären för att köpa grejer till tårta. Vi ska ha Klas-kalas idag. Till min son och Klas Östergrens ära.


BlogRankers.com