onsdag 1 juli 2020

Flytten


Jo för sen blev det lördag och vi tog en taxi sex mil och jag fick ett sammanbrott när vi skulle packa in allt i minibussen och till slut fick jag gå därifrån och sen var det proppfullt och fyra jätteväskor fick ändå inte plats. Det surrade i huvudet i flera rimmar, ändå till jag hade tagit ett bad och lagt mig på en klippa för att andas för första gången på en vecka. Taxichaffisen la på 800 spänn men jag skämdes för mycket för att klaga. Och det var så VARMT. 

Sen minns jag inte så mycket mer än badet, att jag monterade en loungemöbel, satte mig i den och tittade på havet som man kunde se mellan grenar om man verkligen ansträngde sig. Drack ett glas rosé och tackade livet för att det börjar på riktigt.

Obs, vad jag avskyr loungemöbler. Så fult och så, jag vet inte... ovärdigt på nåt sätt. Men tydligen också världens näst bästa möbel eftersom man kan ligga och dricka vin utomhus och se havet. Det förlåter liksom allt. Den bästa är ju som alla vet hammocken. Jag har två, en i Bagis och en i skärgården. Jag vet ingen större definition av livskvalitet än det. Är en mycket lycklig hammockägare.
BlogRankers.com