onsdag 29 juli 2020

Första odlingsåret

Oj vad jag har lärt mig mycket trädgårdsgrejer det här första året. Och vad jag blivit biten av det här. Så glad för mitt nya intresse. Har lång lista i mobilen på hur och vad jag ska göra odlingsåret 2021.

Det som gått bra är:
Spenat, mangold, squash, rädisor, olika kryddor och sallad.
Mina dvärgsyrener och en vinbärsbuske mår jättebra efter att jag flyttade på dem.

Det som inte gick bra är:
Morötter
Grönkål
Jordgubbar, de har ätits upp av möss
Palsternacka
Spetskål

Och så har jag upptäckt alunrot, hosta, klematis och lavendel.

Så skitkul detta.

2 Comments:

Blogger Theresa williams said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

22:20  
Blogger Tove said...

Om grönkälen är äten av mördarsniglar eller kålfjärilslarver - låt den stå till vintern så ska du se att den tar sig!

09:34  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com