torsdag 6 augusti 2020

Sista svängen

Sitter på bussen ut till landet för sista gången den här semestern. Känner det stora vemodet rulla in. Har inte samma höstpepp som jag brukar, utsikten att sitta ensam vid mitt matbord varje dag hela hösten på ett nytt jobb där jag fortfarande inte har träffat kollegorna är icke ljus. Så uppgiven inför den tanken. Men ok, lite pepp är jag. Ser fram emot att börja springa igen. Ser fram emot mitt gym. Har rehabtränat duktigt fyra gånger i veckan sen början av juni och känner mig riktigt stark igen. Har bara ont på ett ställe och bara lite. Känner längtan efter att ta ut mig. 

Längtar lite efter att ta hans om mina växter och hästens hemmaprojekt. Tror jag ska försöka sy ny klädsel till soffan. Vill storhandla, sylta och safta som alltid i augusti. Känner mig rik med frysen full av hemmagjort och hemmaodlat.

Men innan dess tänker jag riva av åtta dagar till i stugan. Avsluta några byggprojekt och känna mig mätt på skärgård och isolering. 

Längtar också lite till barnen börjar fritids igen. Och min man börjar jobba. Behöver vara igen dem lite. Känner jag starkt.
BlogRankers.com