tisdag 24 oktober 2006

Sista gnällbloggen

Ska inte gnälla mer på ett tag, ska styra om mina tankar. Men först lite gnäll. Allvarligt, jag är så vansinnigt trött, plågar mig igenom dagarna på jobbet, håller på att somna oavbrutet, orkar inte ta initativ. Skyndar mig hem och ägnar 4-5 timmar åt att inte somna. Varför är jag så vansinnigt trött? Det kan inte vara alkohol veckorna igenom, även om de definitivt gjort det värre. Jag äter bra, tränar och allt det där. Järnbrist? Leda? Ge mig lite svar, please.

Måste försöka tänka lite positivt och försöka göra saker som roar mig. Det borde väl hjälpa. Hela tiden försöker jag påminna mig om att livet sker hela tiden, men det känns mest som om jag väntar på att det ska hända. Snart, när jag inte är så trött, när jag är lite smalare, när jag är lite gladare. Det funkar ju inte. Så det var sista gnälliga orden på ett tag, nu kommer positiva tankar.

Mamma kommer på fredag, jättehärligt, och middag med nästan alla mina girls också. Har inte bestämt meny ännu, men det lutar åt scampi på något sätt till förrätt och kanske filodegsknyten med chevre till varmrätt. Fisk kanske skulle passa till? Ja, ska leta recept. Det brukar vara kul. Imorgon får jag träffa K en liten stund och på lördag får jag vara med min baby. Och mamma. Mysigt. Lugnt. Har fått massor av bra idéer hur jag ska utveckla mitt jobb på kursen idag. Ska försöka med en av dem imorgon. Kanske köpa järntabletter. Kanske det till och med kan bli lite hångel i framtiden. Det är ju kul. Kanske bada också. Det tycker jag ju om.

Nu försöker jag lite då.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltid jätte trött, liksom grötig i huvudet, låter som när jag var gravid...

15:33  
Blogger Bitter said...

don't even go there...

17:25  
Blogger nb said...

the answer may be: OCTOBER!!

tog ett 3:e gravtest idag o jag inte preggers. så jag får inte klaga på ett tag... lovade jag mig själv...

22:09  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com