måndag 13 november 2006

despobloggande

Måste vädra lite tankar. Konsulten spinner i mitt huvud. efter att ha skickat mailkonversationen på analys var det otvetydiga svaret - han stöter på dig. Yes, jag kände väl det. Men, vad vill han? Han känns seriös nog att inte blanda sex och arbete om det inte är nödvändigt. (och gammal nog). Men, jag tänker inte slentrianligga med honom för att det går. It's all or nothing. Och där kommer två frågor: Vill jag, vill han? Vill jag ha en kille med två halvstora barn, med fula kläder som är en veteranbil? Vill jag säga nej till fjärilarna? Ingen, I repeat ingen, som jag har talat med idag (inkl mamma) tycker att jag ska säga nej. Argument: du kommer bli bästa styvmorsan. Mycket möjligt - men vill jag leva det livet?

Han är ju inte direkt Mr spännande hottie - han är mer en sådan jag ska ha. Men jag vill ju Mr spännande, omvälvande, skaka runt mig. Vill jag ha farsan? vad jag behöver är inte ett tillräckligt bra argument just nu. Vill han ha fler barn?

Sen till frågan om han vill ha mig? Ligga med mig vill han, men sen. Tänker inte ligga för uppmärksamhet, den har jag redan fått. Det är på jobbet. Det är för litet ftg, det är blir för komplicerat. But still - han lämnar inte mina tankar. Jag kan köpa nya jeans till honom.

Och för att sansa mig själv: Inget har ännu hänt! Han kanke bara playar.

Men vill jag ha old school nice guy - han är där. (med reservation för hans känsor, men ändock).

Förresten: vad svarar jag på "But of course you do. Behöver svar till imorgon bitt". bitte.

2 Comments:

Blogger nb said...

"well, do i?" [pls you?]

skämt åsido. man kan inte analysera så mkt innan ngt ens hänt, det tar bara upp värdefull krökatid. dock har ju jag mitt på det torra esom senaste sd redan friat, hahahaha.

påfylln.

21:24  
Anonymous Anonym said...

Svara bara kort och koncist:
"Well, you better call me the busdriver, cause Im taking you to school". Sen får han tolka det bäst han kan och skicka det för analys till sina polare medan du sitter och är svårtillgänglig. :)

21:33  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com