måndag 13 november 2006

Det händer saker

Ja jävlar. En lagom vanlig tråkig måndag. Och ändå inte. Konsulten har mailat mig så jag har rodnat. Utdrag:

B&C: tack för informationen, konsulten. (i ett massmail)
K: Så älskvärt, men tack ändå.
B&C: jag gör så gott jag kan...
K: Du gör mer än så.

B&C rodnar kraftigt och måste gå och nervöskissa.

B&C: I aim to please.
K: inget svar.

HMM! Blev stressad, var tvungen att ringa folkbokföringen och kolla upp honom. Skild, två barn, 11 och 8. Den vägen vet jag inte om jag vill vandra. Och just det, kontorshorande var ju ett avslutat kapitel. Det räknas väl ändå inte om de är konsulter? På besök en gång i veckan?

Men ändå. Det bor fjärilar i min mage, han kommer till jobbet på onsdag. Jag nervöstömmer det sista ur min box en måndagkväll. Måste fixa strykjärn så jag kan ha snyggklänningen på onsdag. Kan man fråga granne? Konsulten har för övrigt sagt att jag inte behöver gå ner ett gram. Över en lunch.

Kommer kolla jobbmail hela kvällen. Det var ju för fan en invit. Hugg då gammelgubbe.

A sa för övrigt när jag berättade om barnen: det är sådant man får räkna med om man ska köra veteranbil.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Konsult en gång i veckan går inte under kontorshoraregeln. Helt annan sak än femdagarskollega!

Både för att det finns mindre vardag att sabba och för att det är betydligt lättare att sköta svärmeriet diskret och utan att andra märker av det!

23:18  
Blogger Bitter said...

Skönt att höra. I'm home free!.

08:48  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com