torsdag 15 februari 2007

Antother day in paradise

Jag har ätit pizza och druckit vin med L. När vi pluggade träffades vi varje dag, om det så var för att kolla på vänner. Över tiden har det mattats av, nu blir det kanske en gång i kvartalet. Och varje gång tänker jag att det faktiskt var riktigt trevligt. Men tyvärr inte tillräcklig stimulans. Men tillräckligt bra. Hon bor fem minuter ifrån mig, kanske borde vi ta upp TV-tittande igen, och sluta ställa krav på något annat. Fast på den tiden hade vi inga pojkvänner. Eller, jag hade, men han bodde i Köpenhamn, så det var ungefär som att inte ha någon. Tidsmässigt. Jag ska fundera på det där.

Problemet med ett provisionsbaserat jobb är när det kommer uppsägningar. Idag fick jag 46k up my ass, och jag tappar ju onekligen lusten att jobba hårt, när jag behöver prestera lika mycket till för att ligga på noll. Som om inte den lusten var försiktigt död redan. Oh well.

Den nya flickan heter Maite. Vi ska träffas på lördag och hennes mamma ska få en timmes massage, inklusive barnvakt under tiden. Inte på lördag, men när det passar. Det är väl vad nyförlösta behöver? Vad vet jag.

Loverboy-monstret har lämnat skeppet. Men det var här lite för länge igår. Jag är dock glad över att jag blev arg istället för trånande. Han verkar vara historia. Jag är tacksam.
BlogRankers.com