onsdag 14 februari 2007

Loverboy strikes again

Skvallriga M har tydligen berättat för Loverboy att jag kanske inte står på toppen av mentalt välmående. Därför har han idag ansatt A om min hälsa som först förnekar, men sen tvingas berätta lite kortfattat sen han talade om att han redan visste. Först var han uppblåst nog att tro att det beror på honom, men efter att A övertygat honom om att det inte alls var så, möjligtvis en utlösande faktor, ägnar han hur lång tid som helst åt att prata om mig. Han vill ringa, han vill hjälpa. My ass, han kan inte hjälpa och A talade om för honom att han inte får ringa. Han kan stoppa upp sitt jävla samvete och sina fina empati och gå och vara en god människa mot någon annan.

Jag är skitsur.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

mm håller med. verkar vettigt att han hålls på avstånd.
Kan du beskriva ditt drömscenario av ditt liv pls. Hur skulle du vilja att ditt liv vore? Inga begränsningar. nyfiken.

20:56  
Anonymous Anonym said...

Jag är mycket nöjd med din attityd Bitter. Det är inte som förr. Bra där.

22:05  
Blogger Bitter said...

Eller hur, visst gör jag framsteg!!!

Drömscenario, jag vet inte. Men utan begräningar så skulle jag inte vilja jobba, helst bara skriva, gärna ha tilräckligt med pengar så att jag har råd att resa, den där mannen som bara komplettar och är lätt att leva med. Barn givetvis, om mannen uppenbarar sig. Plus gärna en ämnesomsättning som gör att jag kan äta vad som helst.
Men framför allt, jag drömmer om förnöjsamhet, utan krav (från mig) på olika sorters prestationer, att uppskatta livet och det jag har.
Tja, det var väl inte så pretentiöst, haha.

22:27  
Blogger Klagan said...

jag blir jävligt arg jag med. Män alltså. de är ibland inte vettiga nånstans. grrrrr

09:55  
Anonymous Anonym said...

Skulle tro att flera personer, utan din naturliga begåvning för det skrivna, i dag livnär sig på att just skriva. Resa - vart då? Hur rik behöver man vara? Ryanair för 500 sek kommer man långt. Pröva oxå Chengdu som middle stop till öster. Och västerut har väl aldrigt varit kostsamt. Sen när man väl är där. Hur kul är det att bo på lyxhotell - jo ok 2-3 dagar kanske, men sen brukar basic ge bäst upplevelse. Så alltså att resa i dag är mer än fråga om att ha tiden, med kort varsel och så.
Mannen - ha, din kommer att bli än oändlig sträcka av kompletterande ifrågasättande och oerhört svår att leva med. Så tror jag nämligen de bästa förhållanden är. Svår så att man hela tiden omprövar, finner, vill och väljer om. Barn, ja driften är ju stark. Fortplantning framför allt. Du verkar känna den. Alla gör ju inte det.
Förnöjsam - det är ju nästan provocerande. Gud, så bra.

13:59  
Blogger Bitter said...

Ja det är intressant hur provocerande förnöjsamhet. Men så gudomligt.

17:18  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com