tisdag 30 januari 2007

not good

Jag står, alltför yppig framför spegeln, försöker memorera morgondagens presentation. Jag tycker inte om min prestation, jag tycker inte om hur jag ser ut. Elaka tankar talar om för mig, att det var därför jag inte dög för Vasastansmannen. Förnuftet talar om för mig, att det är så bra så. Jag har saker att erbjuda. Men idag är egot svagt, jag undrar vad jag verkligen duger till.

Jag vet inte, det kanske visar sig en annan dag. Främst längtar jag till imorgon kväll, när just den här lilla pärsen är över. Och jag längtar till en tid då jag mår lite bättre.

Men ändå, bra skrivgrupp idag, jag blir inspirerade att skriva mer. Och det är bra.

Ge mig några månader, och bambibenen är återigen de gamla handbollsbenen. Jag kan inte hoppas på annat.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

tanke - känsla - handling - hör ihop. Tänk konstruktiva tankar (tex jag är en snygg, mycket smart ung kvinna som står här o talar för att jag har något att berätta som andra vill lyssna till) Tänk det om o om igen, det är ju inte ens en lögn...Det leder dina känslor till lugn - och din handling (presentationen) BLIR BRA! Du behöver inte memorera (ok eventuellt de första två meningarna, för att skapa trygghet) ha bara nyckelord nedtecknade som stöd - du har det ju! Det - det som du ska förmedla.
Så ut med alla neg-vibbar - Bara positivt, bara konstruktivt. In med Karlsson på Taket.
Gnöliga analyser ägnar vi oss åt så mycket. Just nu är det förberedelse på elitnivå o då duger bara en väg -uppåt. kram

09:10  
Anonymous Anonym said...

Karmar för dig härifrån!!

Läst: Du kanske blir besviken om du misslyckas, men du är förlorad om du inte försöker.
Så sant! Och du är en vinnare!

12:55  
Anonymous Anonym said...

Nu är det över. Du lyckades! Något annat har jag svårt att föreställa mig.

15:27  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com