måndag 12 mars 2007

Vardagen dundrar

Jag har gott hopp om att finna friden igen, och allt det där. men jag tror att mitt arbete kommer att döda min själ innan dess. Det är INTE outhärdligt. Det är bara uthärdligt. Hade det inte givit mig möjligheten att resa bort ibland, och shoppa loss andra dagar, hade det inte ens varit det. Jag får fortsätta söka, inåt, och sen utåt. Något annat ska det bli. Jag har fortfarande 28 år kvar till pension.

Nu målar jag insidan av köksskåp för att
1. GÖRA något.
2. Hålla mig vaken.
3. Öka värdet på investeringen.
Men jag gillar resultat, och de kommer här.

Annars följer nu två lugna veckor, ångestdämpning via mat kan vara effktivt för korta stunder, men är det defintivt inte för garderoben. Efter att ha gått klädd i bikini i två veckor var det jobbigt att åla i sig trånga jeans. Så nu blir det GI, och alkofritt fram till nästa 30-års fest, om två veckor (ish). Och promenad till jobbet varje morgon. Jag är makalös.

Men fördelen (förutom de självklara) är att jag blir lite hög av att vara sträng mot mig själv, för när jag lyckas är jag övertygad om att jag är härskare över hela världen.

Så jag antar att bloggen kommer at vara pisstråkig, inga skandaler här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

närå, det det med härskare fick mig att vakna till. Det kan nog bli spännande. på ett nytt sätt. som avbrott mot männen och bedrövelsen. men du e ingen bedrövlig typ. tvärtom en smått fantastisk typ.
ja, jakten på det optimala ångestdämpande medlet fortsätter. Motion är bra. Hälsosam mat är bra. sex är säkert bra men kan lätt bli ångestframkallande så försiktighet iakttas där. Sömn är bra. Sömn är skitbra. Å inga biverkningar. Jo, påsar u ögonen, men bara om man tar i. Skratt , humor det är ju bra. Piller tror jag inte på i längden, men för all del är jag ju inte läkare. Kanske måste det till ibland. Men jag har sett skräckexempel på värsta abstinensen när en vän försökte sluta efter flera års pillerätande. Musik och K Thorvall är bättre.

22:31  
Anonymous Anonym said...

glad du är tillbaka. och JA! man är härskare, kung, everything, över sig själv. (känner igen det därm powertrippen när lyckas man följa sina regler.)

needless to say så är jag inte alkofri i berlin...

10:06  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com