söndag 22 april 2007

Inte för mig

Har precis kommit hem från middagen med gamla kursarna. Det brukar vara rätt kul, en gång om året, men nu vet jag inte om jag ska göra om det. Det är FÖR puttrigt, för småborgerligt, och alldeles alldeles för tråkigt. Värden möter i dörren med dottern i bärsele, men under det, givetvis kostym, värdinnan gnäller efter maten om sina hängiga utammade tuttar, och deklarerar att hon definitivt ska köpa nya, när hon fått nästa barn. Alla pratar om sina jobb, och försöker bevisa att just de är mest framgångsrika, om de inte talar om sina bröllop, havda eller kommande. Tom mitt säkra kort, den enda som jag verkligen haft något gemensamt med har gift sig. Visserligen efter fyra månaders bekantskap, och på Arlanda. Men ändå.

Jag tänker att jag inte är föraktfull, vilket jag säkerligen är, mest att jag inte får ut någonting. överhuvudtaget. När vi börjar tala böcker blir jag snabbt lite lycklig, men falnar när de dissekerar Marklund. På riktigt. Troligtvis är jag bara bitter, avundsjuk och singel, men det räcker nu.

Dessutom äter vi middag i matsalen, dit vi visas in efter en drink i salongen. Med flygel. Jag kände mig mest som en trotsig tonåring. Jag tänker fortsätta vara det.

Och missförstå mig rätt, jag är säkerligen småborgerligheten personifierad, det är jag gärna, men jag vägrar, vägrar bli så tråkig. Jag skiter faktiskt i Anna Wahlgrens uppfostringsmetoder. När blev det ett accepterat samtalsämne?

För övrigt sprang jag väldigt flåsande runt Årstaviken idag. eller, sprang, gick sprang gick osv. Men jag är enormt stolt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner som du. Det är inte dem det är fel på. Och det är inte mitt fel heller. Det finns bara inget utbyte. Det är inte intressant. Låt mig slippa.

02:32  
Blogger frida fröberg said...

Vet du jag har läst din blogg ett tag, och det är underbart att se att du verkar må riktigt bra nu. Angående din middag låter din kompisar otroligt trista och även oempatiska, mot dig då alltå. Fy sjutton för sådana prettotyper.

16:06  
Anonymous Anonym said...

Helt plötsligt har man inget gemensamt. Det bara är så. Dessutom så händer det nått med vissa när de får barn. Det bara är så. Om det nu är någon tröst så skulle jag oxå ha blivit trött av tristess i det sällskapet!!! =)//E

19:12  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com