lördag 9 juni 2007

Mina kära

Var tvungen att överge ön för staden. Finns nästan utskällning av båtsmannen när jag åkte hem. Jag förstår honom, vad gör man i stan en sådan lördag när skärgården bara ligger där.

Men jag åkte och köpte världens största vattenpistol, var tvungen att bära hem den i en säck. Och sen åt jag middag med G på Nyfiken Gul, vi övergav våra Årstaviksplaner, det var för varmt för en mils promenad. Och det slår mig hur väl vi kommer överens, hur väl vi känner varandra och hur lätt vi kan prata. Men jag vet också precis varför vi inte kunde fortsätta bo ihop, då för länge sen. Men speciell kommer han att förbli.


Imorgon firar jag min bästa K i Hagaparken, lovely K fyller 30. Och T fyller 4. Mina nära. Mina kärlekar. Men efter det lovar jag att försöka fokusera på presentationen. En veckas plåga innan den är över och sedan är det nästan semester. Det går ju.


Och sen fick jag ösa kärlek över Smittohärden också. Så här lycklig är man när man får bada.

BlogRankers.com