fredag 8 juni 2007

THIS is what I need

Jag stjäl två dagar av tiden och lämnar asfalten för skärgården. Där jag sitter är det bara ljusgrönt, jag är oändligt tacksam över min tillflyktsort. Jag jobbar från terassen hela fredagen, ibland måste jag gå in, det är för varmt, men jag kan inte ta mig ner till havet. Jag kan inte bada här, inte ännu.

Den rastlöshet jag trodde skulle äta min inifrån finns inte, jag njuter tvärtom att vara helt ensam, helt gömd, och bara höra tystnad. Den är tillfällig men jag är noga med att lyssna ordentligt, nu när jag kan.

En gigantisk geting jagar mig hela dagen, och jag inser, att om den sticker mig, finns ingen som kan hjälpa mig. Vet inte om jag själv kommer att klara att ringa ambulanshelikoptern innan jag får svårt att andas, om någon kommer att hämta mig, eller om jag kommer att dö här, ensam. Det finns visserligen inget ställe jag hellre skulle vilja dö på, men nu? Så här? Om den sticker mig när spisen är på, kanske huset brinner ner, ön brinner ner, jag kommer att förstöra för så många. Så jag lagar min mat med stängda dörrar.

Den jävla presentationen äter mig dock inifrån, jag försöker memorera, översätta till engelska, jag mumlar för mig själv när jag sitter på min klippa. Men jag undviker den, jag avskyr den och kan inte engagera mig, även om jag vet att jag måste. Jag har nio dagar på mig, och det är fortfarande ett mysterium hur jag ska klara det, för jag vill ju inte.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skapa triggers överglänser memorering. Memorera endast inledningen, resten hittar du trigger-ord till. Hata? Vadå Hata? Du älskar din presentation och inget annat! Den är din baby och det är ditt jobb o se till att den frodas och grönskar o trivs. Du vet hur. Inget stress ingen panik. Bara lugn o fin. Fakta - upplägg o känsla, KOm igen nu!

22:18  
Anonymous Anonym said...

o förresten så finns det nån statistik som säger att 80% av upplevelsen av din presentation handlar om HUR du säger det o endast futtiga 20% om VAD du säger. Bear in mind...hur bra du fixade det sist. Du är störst, bäst och vackrast!!!

22:22  
Blogger Female said...

Håller med föregående kommentar till fullo. Du kommer fixa det här galant, det tror jag du vet. Man behöver dock inspiration för att komma till skott med vissa saker. För min del funkar just den där tystnaden, och lugnet. Tid att tänka, andas och känna efter. Man börjar lite smått, och det kan kännas sådär. Men sen när man väl kommer igång då kommer allt på en gång. Och då finns det inget stopp på det... Vissa behöver dra ut på saker för att få dem gjorda. Anledningen är oftast att de är högst medvetna om att de klarar av det. Du klarar av det. Och ingen geting kommer ha ihjäl dig. You go girl!

00:51  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com