lördag 2 juni 2007

Komplett lycka

Jag går över ängar och hundkexen fladdrar kring mina knän, vandrar vidare på smala stigar och överfalls av syrenträd, lukten slår ut mig, gör gummistövlarna klumpiga, tunga vertyg att gå i. Överallt, runt omkring, är drivor med liljekonvaljer, och det är mycket mer än magiskt. Sen, i skogen, i små stråk, bränner solen på fjolårets barr, och jag nostalgikastas tillbaka, till varje år jag levt. Till sist, sitter jag på klippan, känner endast lukten av hav, nytjärad brygga och mina egna solsvedda axlar. Och ljuden, snabba båtar vrålar fjärden, små kuttrar segar sig fram, ejdrarna och fiskmåsarna tävlar om min uppmärksamhet, det kluckar varje gång vågarna slår mot bryggan, men främst ändå ljuder tystnaden. En sådan dag, letar sig lyckan ut i varje del av kroppen. Magi, utan tvekan.
BlogRankers.com