torsdag 31 maj 2007

Det sägs osv

Det sägs att det är nu det händer. Kanske.
Vad som hände idag, förutom tidigare inlägg och jobberbjudande där, är, att kollega som precis bytt till konkurrent/samarbetspartner ringde mig. efter jobbet, på kvällen, när jag försöker göra kunder glada. Och han berättar att hans nuvarande arbetsgivare söker reportar, att han pratat med chefen och berättat om mig (profil, ej namn), och att jag är mkt uppmuntrad att söka. Den här chefen vet inte att det är jag, men vad jag vet redan nu är att vi kommer mycket bra överens. Så nu måste jag bestämma mig för om det är vad jag vill göra, innan jag pratar med honom. Yay me osv. Men coolast av allt är att killen som ringde uppenbarligen gillar och tror på mig. Ibland har man sina supportar där man minst anar dem.

Och sen vidare till något jag funderat på ett tag, och nu behöver jag vädra det lite. Grill, alltså Melker Anderssons uppenbart populära restaurang suger så hårt att jag inte har ord kvar för det. För 275 kr fick jag kalventrecote, som 1. inte var blodig trots att jag bett om det, 2. köttet var i sig sjukt dåligt, 3. tillbehören ytterst mediokra. Helt ok på ett annat ställe, men till det här priset och den renommén är det galet. Jag har i flera års tid försökt hitta ngt förmildrande alls gällande Grill. Ikväll fann jag det ändå, i form av servtrisen samt ostbrickan. Men ärligt, spara pengarna till något annat. Sådärja, lite mataggression också.

Kundmötet gick utmärkt, nya uppslag, infall, tankar. Tex, hur ser börsvärlden ut i Second Life. jag har ett uppdrag, svar ska levereras innan semestern.

Ibland faller saker samman. Jag tror inte det handlar om slumpen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

gläder mig åt att saker o ting går din väg. Dags för dig att skörda lite. kram

22:10  
Blogger Emm said...

Grill suger!
Håller helt med dig! De gånger jag varit där har varit katastrofala. Kall mat, dåligt bemötande osv osv. Jag går ladrig dit igen!

11:39  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com