torsdag 24 maj 2007

Lite till, innan jag somnar

Vad har jag egentligen gjort världen för ont?
Jag är inte nazi, jag är snäll mot alla, även de jag inte känner, jag återvinner allt, jag tänker ofta på de som har det sämre än jag. Jag försöker, med min förmåga, göra ngt åt det. Men ändå, hur funkar karma egentligen. Utan att gnälla vill jag lista mina motgångar (och ja, jag är ytterligt medveten om att det inte kan tävla med död, cancer, Hiv, ebola osv):

Evil bf som dumpar mig.
Chef som uppenbarligen också hatar mig.
och så nu då, totalsträckning i nacken, datorn är extremt mycket till vänster om mig just nu.

Kan ngn ge mig recept på hur man ytterligare förbättrar karman, för jag tycker att jag har fått nog nu. Please go my way.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

what goes around comes around. såvitt jag har förstått om karma, så sonar du för dåliga val i detta eller tidigare liv. gör du goda gärningar samt tänker goda tankar kommer du sannolikt få ett bättre nästa liv. Allt om o om igen och endast ett fåtal når nirvana. och säkert inte kvinnor. och livet är ett lidande. men vi måste leva det för att förstå det. Ja, det här var ju nedslående, men ungefär så funkar det väl med karma. puss o gonatt. Förresten så har du svaret i ditt eget inlägg. Gilla läget!

22:53  
Blogger Mikael said...

Kanske om du snackar med någon mystiker i Karnataka eller något...? Ärligt talat, spring framåt, frukta ej något, springer du in i en vägg eller slår tån i en tröskel, säg aj - spring sedan vidare! Ibland måste man känna att man lever för att verkligen kunna njuta av det goda! Gissa annars varför jag så prompt måste springa Marathon varje år? Knappast gratis sportdryck va? :)

Härligt att du gör bra saker! Vi måste kämpa för att nå någonvart, köp Rättvisemärkt-rosor till mamma på söndag!

22:59  
Anonymous Anonym said...

äh, förresten. Hata läget. Men.. om vi ända är här och lever det här livet kan vi väl försöka göra det bra. Såå...vad är konstruktiva bra grejer då? Just nu är väl du på aw med f/k. Det är väl en bra grej. Så fortsätt hänga i, ge vad du har, o med största sannolikhet kommer många sköna stunder i din väg. kram

20:46  
Blogger Herta said...

Hi, hi, klockan är typ sju och jag hittade din blog när jag googlade på bitter och cynisk. Gick upp för att jobba men det här var ju mycket roligare!
Du har ju ett helt liv som jag inte känner till. Vilka är alla dessa förkortningar?
Ring sen.
puss/Kakan

07:20  
Blogger Bitter said...

Kakan, det kan du nog räkna ut, vem som är vem. Jag ringer imorgon. Puss.

08:30  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com