tisdag 22 maj 2007

Hur många tårar kan droppa under arbetstid?

Jävlig jävlig dag. Onda kunden hatar mig, och min chef anser att jag ska bära hundhuvudet för andras misstag. Det visar sig att min arbetsuppgift är att kontrollera att mina kollegor gör sitt jobb. Inte sälja, inte projektleda. Jag visste inte att definitionen av projektledning var att sitta med kollegorna framför datorn till de har levererat. Att lita på deras försäkran att saker är gjorde räcker inte. Så nu har jag förlorat ansvaret för kunden, på dennes begäran, för att mina kollegor ljuger. Men jag grät bara på toaletten. Fin snäll chef också som backar upp mig.

Ikväll sitter jag och uppdaterar CV på alla siter som finns. Jag måste bort. Omedelbart.
På min shitlist finns två nya namn:
Min chef
Onda kunden.
Jag hatar dem.

Den som vill muntra upp mig och ta med mig ut på roligheter asap kan maila på jenne5497@hotmail.com. Jag måste bort ur min egen verklighet. Mobilen tänker jag aldrig mer sätta på.

7 Comments:

Blogger Strawberry milkshake said...

åh stackars stackars. elaka chefer we don't like. at all. inga andra jävlar heller.

kram.

19:35  
Blogger Bitter said...

Thank you!

19:42  
Anonymous Anonym said...

Har inte roligheter att dra med dig på men du får gärna en kram om det behövs! (gör det inte alltid?)

KRAAM

21:02  
Anonymous Anonym said...

rejäl aw på fredag?

22:13  
Anonymous Anonym said...

Jaha, det verkar som om man behöver sortera lite här.
Du och chefen har olika uppfattning om hur projektet skulle ledas.
Du har blivit felinformerad av medarbetare angående dennes fullbordande av uppgift.
Du känner dig orättvist utpekad som ansvarig för medarbetares misstag.
Kom ihåg: agera inte i affekt (dränka sorgerna i vin, älta, hata, osv är däremot ok)
Kanske kan ni reda upp det så småningom. Chefen har ju trots allt en gång gett dig förtroendet att leda projektet. Gjorde han/hon en missbedömning då enligt sig själv.
När allt lagt sig kommer säkert saken i ett annat ljus. Tålamod, ödmjukhet och självrespekt.

22:24  
Blogger Bitter said...

Kajen: Oh ja, gärna aw!!
En av mina största talanger faktiskt.
Var och när?
Du har ju min mailadress!

22:25  
Blogger Bitter said...

Tack alla för kommentarer idag. Det har varit en ledsen dag, men jag börjar få lite perspektiv, mest pga av annan kollegas stöttande mail, men ändå. Det ger mer än vad ni tror. Me loves.

22:54  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com