söndag 27 maj 2007

Världens tröttaste dag, tror jag

Senaste tidens utsvävningar har tagit ut sin rätt idag. Jag har helt enkelt haft lite för roligt, och sovit alldeles för lite. Men det har varit värt det och imorgon är en ny utsövd dag.

Jag gick runt min vik idag, långsamt, kroppen var trött, det tog långa två timmar men jag hann fundera en hel del, långa promenader tillåter ju det, och det var helt sagolikt vackert nästan överallt. Jag hann till och med formulera en hel offert i huvudet så imorgon behöver jag skriva. Jag gillar veckor som börjar bra.

Efter det var A god nog att bjuda mig på bio, med några biocheckar som gick ut idag. Freedom Writers. Jag var rätt uttorkad redan innan jag kom dit, och nu efter skulle jag behöva åka till Sös för lite dropp. Vi bölande oss igenom hela filmen, det var små pölar på golvet vid våra fötter. Där låg också min högra lins, som hade vänligheten att hoppa ur ögat. Halva filmen såg jag med ett öga. Det var lite suddigt.

Nu ska jag förbereda kapitel elva för skrivgruppsträffen på tisdag. Nightie.
BlogRankers.com