söndag 3 juni 2007

Fantastiskt sommarhelg, man hinner så mycket. Och så lite. För allt tar längre tid. Men jag har skurit kakelplattor, rensat ogräs, läst två böcker, hälsat på Smittohärden hos hennes farmor och farfar, druckit vin i solen med dem, och strövat runt ön för mitt eget höga nöjes skull. Men batterierna i kameran tog slut och laddaren är hemma. Och jag har givetvis satt ihop menyn för tidagens champagnekalas på min innergård:
- Chévre Chaud i smördeg
- Squashplättar
- Bröd med vispat brynt smör à la Republik (får se om jag lyckas)
- Pancettafyllda Börek
- Curryräkor på crostini med mangosalsa
- Gåslevertoast
- Gazpachoshots
- Små västerbottenpajer
- Mascarponesnittar
- Varma parmapaket med chevre och honung
- Ostbollar
- Passionsfruktscocktail
- Minipajer med lime oh granatäpple.

Känner man mig väl ser man att det saknas choklad. Jag försöker pröva lita nya vägar bara, man vet aldrig vad det leder till...

Nu några timmar i solen till...

7 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

vilket språk är menyn på?

11:01  
Blogger Natalie said...

jag dör. av hunger. det här var det godaste jag någonsin läst.

15:21  
Blogger Bitter said...

Ostspråket.

17:41  
Blogger Emm said...

Låter underbart! Fan - man önskar man fick vara med :-)

11:36  
Blogger Stora Morran said...

Oh jesus det låter himmelskt!!! Säg till om du måste ha någon att prova fler recept på.

16:47  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag förstår...Inte. :) Men jag klagar inte, för jag får finnar av allt med ost, förutom ostbågar och det får jag valkar av. Du är grym i köket!

20:22  
Blogger Bitter said...

Ostspråket består av en fin blanding av matporr från kokböcker jag läser. (Dvs franska, spanska och italienska).

21:28  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com