lördag 3 november 2007

Nuså, cocktails für alle

En av mina coola svågrar har hittat på tre drinkar till den där kokboken jag jobbar på men aldrig får ur mig. En av dem kommer att serveras ikväll (framförallt för att det är den jag minns hur han gör, tror jag). Han har döpt den till: Istället för middag.
Gör så här (måtten är jag osäker på, blanda tills det känns bra):
vodka
frysta päronhalvor
lingon eller tranbärsjuice
citron
sockerlag med inkokt ingefära (för mer smak, mixa ner lite av ingefäran också).
Blend it up.

Jag tror de kommer att bli berusade, de snygga snygga damerna.

Sen blir det lite Strawberry margaritas också, thanks to I, och lite hemmagjord pizza.

Ser ni cocktailklädda ladies prata väldigt högt, och skratta ännu mer, någonstans på Söder ikväll, är det troligtvis vi.

2 Comments:

Blogger Emm said...

Satan vad avancerat!!! Men det låter supergott :-)

20:07  
Blogger gabbiz said...

NU har jag läst din blogg från början till slut. Så nu kanske jag kan börja jobba igen. Glad att du mår bra idag, vilken resa du har gjort. Tack för fantastisk läsning.

Kram.

17:22  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com