söndag 7 juni 2009

Världens bästa möhippa

Oh jag är liten trött och sliten idag, har precis varit och röstat och ligger nu i soffan med en film och en pizza och väntar på att min kille ska komma hem från jobbet.

Igår fick jag en alldeles fantastiskt möhippa, förutom möjligen de allra första fem minuterna då jag var tvungen att gå Götgatan fram iklädd Sverigetröja, vikingahjälm med flätor och en startköl i handen. Men förnedringen gick över fort och byttes mot MC-tur runt Söder med Jeppe och ledde till Södra Teatern där vi fått låna ett rum. Mina fantastiska vänner hade gjort världens godaste frukost, väldigt mycket ost. Till frukosten hade vi champagneprovning, mmm, och sen fick jag den stora äran att dansa balett på Stora Scenen med Operans konstnärlige ledare som lärare. Det är det inte alla som har gjort minsann, å andra sidan tror jag aldrig han haft så besvärligt material att jobba med förut. Jag hade i alla fall fin orange tyllkjol och väger troligtvis ca 20 mer än de han brukar lyfta.

Med ögonbindel leddes jag sen ner till lunchen i Majas källare och massage, precis som jag önskat mig. Det allra finaste var nog ändå att vi allihop åkte ut till min ö och åt mat och drack vin fram till fyra på morgonen. Jag är lycklig och tacksam för så fina och roliga vänner och världens bästa möhippa. Jag har aldrig sett så mycket ost förut. 

Min kille hade svensexa också, Ålandskryssning och jag hör att han har kräkts idag och sitter på jobbet med tung spritandedräkt nu. Min fina. Snart min man. Jag längtar.
BlogRankers.com