måndag 5 oktober 2009

Det är ruskigt synd om mig idag

Jag ville bara säga att jag ger upp nu. Ja alltså tillfälligtvis. Jag börjar om imorgon igen och kommer då att vara lika superduktig som jag varit i en hel vecka.
Det är synd om mig för att:
- jag har pms
- jag älskar kolhydrater men får inte äta några
- jag har bronkit
- jag har bronkit och har därför inte rökt på tre dagar och jag MÅSTE HA NIKOTIN NU. Och får jag inget nikotin måste jag kompensera. Så är det.

Därför tillåter jag mig själv ett litet undantag idag fast det förstör allt och yada yada. Men då får det göra det för jag står inte uuuut. Jag måste ha godis och jag måste ha det nu. Sura remmar.

Fy fan.

3 Comments:

Blogger Tillsammans-bloggen said...

Måste du ha nikotin, då kanske du inte är redo att sluta röka, då kanske du är mer intresserad av att vara ickerökare. Stor skillnad om du frågar mig..
(äntligen ickerökare av Alan Carr är mitt feta tips)

00:03  
Blogger Bitter said...

Ja visst är det så. Jag vill vara icke-rökare men jag vill hemskt gärna röka. Fast just nu går det inte eftersom jag knappt ens får ner luft i lungorna, än mindre rök.
Har dock läst boken, två gånger faktiskt, men det rår inte på min dåliga karaktär. Endast allvarliga andningssvårigheter. Vi får se hur det går i framtiden, den här gången hade jag ju inte ens bestämt mig för att sluta. Så jag säger till mig själv att jag har ett uppehåll så att det inte blir så dramatiskt

11:13  
Blogger Tillsammans-bloggen said...

Ja gör det. En dag i taget som AA säger. Det tar tid att vänja sig av med en av sina trognaste vänner, men det är fantastiskt skönt när man kan tänka att man inte är del i någon korkad tobaksindustri eller stinker och fular ner sig invändigt.

Lider med dig vad gäller bronkiten, har också haft genom hela livet. Värsta! Hoppas du vilar dig och att det snart vänder.

Kram

13:09  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com