söndag 4 oktober 2009

En kultur- och bronkitig helg

Alldeles som en tanke blev det en kulturhelg, fast i bronkitens tecken. Orkar inte gå och kolla upp det, det här känns igen, så tippar på bronkit och genomlider därför andra rökfria dagen SAMTIDIGT som jag försöker leva GI SAMTIDIGT som det är kanelbullens dag. *vill dö*. Har sockerbegär så att det spritter i kroppen men är bunden till sängen i ny skogshuggarskjorta som är len som en barnstjärt och snäll mot mig idag.

I alla fall. I fredags såg vi Herrön på Dramaten och den var så synnerligen slarvigt och hafsigt gjord att jag var tvungen att hälla i mig skumpa i pausen. Platt, ointressant, spretigt. Blä. Ja. Lördagen blev så fin med höstprommis med Johanna till Liljevalchs och Märta Måås Fjetterströmutställning, (som var fab), riktig texas chili på 1,2kg högrev kokandes i fyra timmar, tre avsnitt av vita huset och sen mörker. Därefter denna bronkitsöndag då jag växlar mellan att läsa Carsten Jensen, plocka upp saker från golvet och att tänka på godis. Godistankarna är flest.
BlogRankers.com