tisdag 13 oktober 2009

Litteraturporr

Åh ljuvliga ljuvliga kväll. Tillsammans med ca 100 gråhåriga damer satt jag på NK litterära salong ikväll och lyssnade på Agneta Pleijel, Kerstin Ekman, Jonas Karlsson och .... Klas Östergren. En magisk samling. Med hela min mans familj, utom just min man då, och min far. Och lite vin. En perfekt kombo och sen ner i bokhandeln, handla billigare och prata prata med de kära. Pratade lite med Jonas. Så snygg så att det gör ont men hade väldigt fula skor. Han måste jobba på det. Han tycker andra novellsamlingen är bättre än den första. Hoppas jag också tycker. Pratade mycket med Klas. Stackars Klas. Första gången bara stressad, överväldigad och kanske inte så lycklig av mig och min svärfar. Han frågade om jag var trött på svärfar. Så mycket var det. Dedikationen till min man blev bara "spooky". Svärfadren hade faktiskt bild med sig på mannen och ett porträtt på Klas i bakgrunden. Jag kanske lite läskigt när folk bygger altare bara sådär.

När det lugnade sig en kvart senare pratade vi igen. Och då så fint att jag nästan grät. Underhöll hos med historier om Slas, hans sista ord och all annan möjlig författarporr man kan tänka sig. Var tvungen att öppna makens fölseskumpa när jag kom hem för jag var så upprymd.

Iaf, Klas tycker också att vår eventuella son ska heta Klas Henry Morgan. Blivande morfar och farfar tyckte inte det. Men den som blir tjock får bestämma.
BlogRankers.com