söndag 11 oktober 2009

Nya möbler. Eller inte?

Det är så väldigt ofta jag tycker att vårt hem bör pimpas ytterligare. Det gör det inte. Eller jo så klart det gör. Men det är fint som det är också. Och hade varit så lätt att pimpa om jag inte varit så förbannat snobbig, nu blir det bara dyrt och jag lägger minst tre timmar i veckan på att fundera över om jag bara ska ta lite från sparkontot eller faktiskt spara, för att inte tala om tiden jag lägger på att leta rätt på det jag vill ha. Det här vill jag ha nu:
- ny matta. Måste vara ljus, typ benvit, för att det inte ska bli för mörkt. Vet inte vilken. INTE ludda.
- ny byrå. Antingen Snö eller Vass från Asplund. Dyrt.
- ny lampa i vardagsrummet. Måste vara Pantella. 6000 spänn. Hittar ingen beggad.
- skivmöbel till mannen. Börjar bli akut. Kostar 15 000 hos snickeri med min ritning. Måste finnas myyyyycket plats för LP, CD's i lådor som man kan dra ut, minst 1,5 meter lång, gärna två.
- nytt överkast. Helst siden. Kan inte välja färg bara för väggarna är grå och sängstommen har en turkos tapet med guldblommor på. Kan inte komma på vilken färg som är bäst.

Se, där har ni välfärdsproblem så det räcker.

BlogRankers.com