onsdag 2 december 2009

Jag vill lukta jättegott

Jag är inte ett jättefan av parfymer. Jag har nästan alltid en på mig men har väldigt svårt att hitta någon jag tycker riktigt mycket om. Så i fredags, på konferensen i Trosa, hade hotellet ett föredömligt utbud i hotellrummen. Såväl schampoo, balsam, tvål och bodylotion från Byredo, i doften Tailor’s Cotton. Åh, jag nästan dog så alldeles underbart var det. Jag snodde med mig den lilla tuben body lotion hem och har gått och sniffat sedan dess. Så idag var jag tvungen att gå till NK på lunchen och leta efter själva parfymen, men den serien har givetvis utgått och bearbetas om till nya serien Blanche. Den parfymen finns redan idag. Den luktade likadant, vad jag kunde minnas, jag sitter här och luktar på min handled hela tiden. Ljuvligt helt enkelt, påminner om Clean parfymerna, men luktar liksom vuxnare på något sätt. Priset är också vuxet, 950 kronor flaskan. Jag önskar mig den i julklapp. Och i år har jag varit väldigt snäll. På gränsen till outhärdligt snäll faktiskt. Något annat behöver jag inte.
BlogRankers.com