söndag 12 december 2010

Day 27 – Your favorite place

Åh, den här var ju lätt.
Min älskade skärgårdsö. Mina klippor, mina stigar. Mina gula barr som luktar av solens som bränner på dem. Mitt kalla vatten, fyllt av sjögräs och tång. Mina blåbär och mina lingon. Mina svampar och mina rådjur.

Vi har haft det i över 80 år. Fram till bara några år sedan var alla hus små och byggda för hand någon gång på 40-talet. Sen byggde pappa nytt och större. Vi fick vatten inomhus. Och nästan riktig toa. De andra huset har också vuxit. Och i vår är det min tur att hand om ett hus. Ett väldigt nergånget hus, men ändå 28 hela kvadratmeter som min egen familj ska bo i. Något vatten blir det inte dock, det har vi inte råd med just nu. För det mest lämpliga skulle vara att bygga till för att dra in vattnet, de befintliga rummen passar inte riktigt till badrum. Och det har vi definitivt inte råd med.

I alla fall, släkten har varit här länge. Pappa var här som barn, farmor som ung vuxen, och jag och mina systrar. Kusiner, och annan släkt. Och nu är det Sigges tur att få växa upp här.

Den underbaraste platsen på jorden, vi ska göra det till ett lika fint paradis för Sigge som det varit för mig.
BlogRankers.com