lördag 27 november 2010

Day 18 – Your favorite birthday

Ingen av mina födelsedagar har satt några särskilda spår. Det viktigaste har varit att få varm choklad med vispgrädde på sängen. Förutom det har de flutit ihop. Två gånger jag inte fick varm choklad var:

1. Min 30-årsdag som jag firade i Thailand med ett ex som inte ens finns med i den här bloggen. Vi bodde på lyxhotell bara för en natt, och jag fick en resa till NY och ytterligare tre nätter på samma hotell i present. Det var en synnerligen bra födelsedag bortsett från att jag var tjock och ville och inte var riktigt kär i den där killen.

2. Min 33-årsdag, som jag firade i Indien. Jag hade precis varit magsjuk, trodde att jag skulle bli frisk, men fick återfall som varade i 10 dagar till. Min man och jag hade nyss träffats och han var kvar i Sverige. Jag längtade efter honom varje minut. Den här födelsedagen var nog den värsta.

Och förra gången jag fyllde år var inte heller något vidare, eller om man ska vara noga, under mitt födelsedagsfirande med familjen, fyra dagar efter, får jag veta att min bebis har dött i magen. Mycket dålig födelsedag.
BlogRankers.com