fredag 21 januari 2011

Veckans höjdpunkt

Igår åt jag en så fantastisk middag att jag fortfarande tänker på den. På Vassa Eggen serverar de ett makalöst fint kött och nästan ännu bättre tillbehör. Jag bröt mot minst två gravidregler genom att dricka ett halvt glas vin och äta köttet helt blodigt. Jag ångrar ingenting. Men osten har jag hållit mig från. Maten var bäst men servicen rätt trött och ljudnivån helt hemsk. Efter två timmar sa min rygg tack och hej och jag orkade inte halvligga över bordet längre. Ungefär som jag känner nu, mitt i Skavlan, en fredagkväll på Södermalm, 2011. God natt.

PS. är i v 35 nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att även ungdomar tycker ljudnivån på restauranger idag är grym. Själv var vi två 70+ par på Nalen och led akustiskt. Se gärna
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.16030461

Lev väl
farbrorn från längesedan

12:11  
Blogger Bitter said...

Ja men visst är det hemskt att behöva skriva för att kunna konversera under en middag som man ofta betalar rätt mycket för. Blä. Sen är väl frågan hur mycket ungdom man är när man närmar sig 40, men allt är ju förstås relativt!

14:55  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com