fredag 25 februari 2011

Sista gången på sjukhuet, hoppas vi

Sigge har gulsot och vi har varit tvungen att åka upp till SÖS varje dag för nya prover. Provet idag var mycket bättre än de tidigare, så nu släpper de taget om oss och tror att gulsoten kommer gå bort av sig självt. Sigges väldigt snälla farfar har kommit varje dag och kört oss dit och nu slipper han förmodligen fler sådana turer. Skönt att han slipper bli stucken fler gånger. Nu är han nästan upp i födelsevikten igen också. Fattas bara annat så som vi har slitit med att få i honom mat.

Och nu är pappan ute och dricker ÖL, denna fruktansvärda orättvisa. Visserligen bara en kort stund och efter att ha frågat tvåhundra gånger om det är ok. Men ändå. Orättvist. Jag har fortfarande inte så mycket som luktat på ett glas välförtjänt Amarone eftersom jag föredrar att trycka kroppen full med smärtstillande för det härliga köttsår jag har mellan benen. (Illustrativt va?!) Men det går ju över någon gång tänkte jag. Då är det min tur.
BlogRankers.com