tisdag 26 april 2011

Åh vilken helg

Va! Alldeles underbar. Visserligen är jag nog blekast av alla eftersom jag varit inomhus hela tiden. Men ändå. Jag såg att det var fint ute. Istället för att sola ägnade jag mig åt målning, tapetsering och annat slit. rev bort en gammal korkmatta och hittade tre ruttna plankor. Sådana grejer. Planerade, fixade och drömde mig bort. Det kommer att bli awesome. Så jäkla bra. Men det är mycket arbete kvar, särskilt som jag är så långsam ju. Det gör mest ont hela tiden, så allt görs i snigelfart. Det innebär tyvärr inte att det blir extra noggrant gjort. Det ligger liksom inte för mig.

Vi fick ett litet arv efter farmor också. 10 000 kr att användas till huset på landet. Tur var det, för kostnaderna skenar, och trots tillskottet går budgeten inte ihop. Det får lösa sig på annat vis.

Längtar ihjäl mig till nästa gång jag får åka ut, och allra mest till det är färdigt.

Förresten, gjorde jag världens finaste byrå. Jo. Tapteserade bilder på växter ur gammal flora på vit byrå à la Josef Frank. Jag vill flytta in i den, så fin är den. *nöjd*

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt! Imponerad av att du är så mångfacetterad... :D

Kramen Carin

21:37  
Blogger Jenny said...

Ett kort på det kanske?

09:38  
Blogger Jenny said...

Bilder kommer snart. Bara jag kommer ihåg att ta med kameran till landet så.

13:55  
Anonymous Bitter said...

Tack Carin, jag rodnar som vanligt!
Kram

21:00  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com