lördag 7 maj 2011

Nitton år

Som Jenny gör även jag.
När jag var nitton hade jag precis flyttat hemifrån, från Göteborg till Lund och var berusad av friheten. Jag pluggade spanska på Universitet och funderade på vad jag skulle läsa på riktigt.

Lyssnade jag på: Minns inte. Hade musikalisk dipp då.

Mitt favoritradioprogram var: Inget alls.

Jag gick upp varje morgon klockan: så sent jag bara kunde, oftast kvart i tio, så hade jag en halvtimme innan föreläsningen började.

Och klädde mig i: Very nittiotalspreppy (obs 1994). 501:or, Timberlandkängor, randig Boomerangskjorta, Barbourrock. Rocken och skorna har jag fortfarande kvar. Good shit. Inte så snyggt dock.

Till frukost åt jag: ingenting.

Till skolan åkte jag: så sällan jag behövde, men typ två till tre gånger i veckan.

Mina favoritämnen var: Inte var det grammatik i alla fall. Failade alla gramatiktentor och tog sammanlagt bara 13 poäng (gamla sådana)

Mina värsta ämnen var: Se ovan.

Mina bästisar hette: Henrik, som jag var ihop med då. Isa, redan då.

Jag var kär i: Inte så mycket i Henrik som jag borde.

Efter skolan: jobbade jag på nationer, sov, och pluggade.

Vi åt: mycket falukorv och makaroner. Detta var precis innan jag lärde mig laga mat.

Mina favorit Tv-program var: Cityakuten tror jag. Berusad även över att ha många TV-kanaler.

Jag längtade efter: Något mer.

Mest av allt mådde jag: hyfsat bra.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vad kul! Tror jag också tjuvar det här, i brist på blogginspiration!

KRAM! <3

08:40  
Anonymous Bitter said...

Kul!

14:05  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com