tisdag 17 april 2012

Sigge 14 månader

Idag fyller han 14 månader och han blir bara roligare, sötare och bättre för varje dag.

Han går fort och bra. Han pratar hela tiden, högt och med olika tonfall.
Säger mmmmm när man frågar vad kossan säger. Har sex tänder och mycket hår. Han äter allt och mycket och helst av vår mat. Han är väldigt kramig och ägnar minst en halvtimme åt att krama mig när jag kommer från jobbet. Kramas, hämta leksak, kramas, kasta leksak osv. Han sover i egen säng till elva och flyttar därefter in till oss. Dricker två flaskor välling per natt och vaknar två tre gånger. Älskar andra barn och alla människor, bara han får vänja sig lite.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bara njut! Det var "inte tillåtet" att krama och gosa med barn på den tiden vi hade små barn. Se Mad men. Själv har tanten tagit igen det med barnbarnen.

11:29  
Anonymous Bitter said...

Märkligt det där, att man inte skulle gosa med sina barn. Och hur står man emot? Det är ju som knark!

11:52  
Anonymous Anonym said...

Ja det är märkligt. Men se hur traditioner sprider sig, hur olika kulturer utvecklar sig. Det är klart att man kramades, och jag kommer ihåg en gång när vi badadae alla fem i badkaret och sedan drack choklad i våra sängar, men det var ju ett undantag. Det beror mycket på hur man själv är uppfostrad. Men det hindrar inte att jag har ett alldeles utmärkt förhållande till mina tre barn idag som tur är tycker tanten.

12:38  
Anonymous Bitter said...

Ja det ät tur. Jag undrar hur mycket kramar vi fick som barn, jag kan inte komma ihåg det, men nu pussas vi faktiskt när vi ses, mamma och jag. Men ammade gjorde hon bara var fjärde timme 1975 och när det behövdes med min yngsta syster 1985. Hon sov å andra sidan i mammas säng till hon fyllde åtta! Det förändras ganska fort.

13:03  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com