onsdag 26 juli 2017

Jämställdhet och sånt

Igår kväll skrev jag ett jättelångt inlägg om bl.a. Jämställdhet medan jag lade barnen men det försvann plötsligt och så även min lust att göra om. Den läggningen tog för övrigt två timmar och nu så här ca sex och ett halvt år sedan jag blev förälder är jag väldigt väldigt trött på långa läggningar. Sova är inget mina barn gillar.

I alla fall, jag skulle skriva lite om hur vi gör och så men orkar kanske upprepa det i flera inlägg. En sak vi gör som är himla bra är att om en ska resa bort får den andre vila väldigt mycket före och efter. Och med vila menar jag bestämma själv vad man vill göra. Min man var i stan ett dygn för att träffa Säpo och innan han åkte låg jag på bryggan helt ensam i två timmar. Ljuvligt är det, bara vågor och ljud från båtar, tjärlukt och stekande sol. Sen låg jag ytterligare en timme i hammocken och läste medan han diskade och städade allt.

Efter att han hade åkt följde 22 timmar av svåra plågor för min del, men också rätt mycket härlighet. Att ha två så stora barn att de kan bygga koja i två timmar medan jag dricker GT på altanen i fred. (En). Det börjar ändå arta sig.

Idag kom han tillbaka och skickade ut mig i hammocken igen. Här ligger jag och tar sats inför middagslagningen. Ibland älskar jag livet mycket! Det blir spansk tortilla med rökt lax, basilikasås och citronsås. Lite rester att ta vara på.

Så, detta var en positiv sak i jämställdhetens namn för oss. Man får vila om man behöver. Undrar hur det ska gå nästa vecka när jag har barnen ensam hela veckan. Gnuggar händerna lite grann...

5 Comments:

Blogger egoistiska egon said...

Säpo?! Nu blir jag nyfiken.

18:50  
Blogger Bitter said...

Hemligt ju. Det är ju Säpo!

19:58  
Anonymous Ida Friedmann said...

Min man ska på jorden runt-resa i 10 dagar med kompisar i höst. Hur lång tid rekommenderar du att jag får före och efter? :)

20:45  
Blogger Bitter said...

Fem dagar före och fem dagar efter låter rimligt!

13:26  
Anonymous Anonym said...

Toppen

14:12  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com