lördag 22 juli 2017

Köpstopp #6

Det var så enkelt med det lilla arvet att det inte gavs i pengar utan i ett ikeabesök för huset på landet. Så rent tekniskt har jag inte köpt något, däremot fått en massa grejer till köket, bland annat två sjukt smarta induktionshällar som man hänger upp på väggen mellan användningarna. Fick också en hel del förvaring och ett köksbord. Det börjar arta sig. Nästa steg blir till våren då vi ska sätta in ett stort fönster i köket som just nu står i boden, lägga in plankgolv i hallen och förhoppningsvis slipa golvet i storstugan. (16 kvm)! Med vi menar jag en hantverkare som vi ska be snällt. De växer ej på träd här ute. Och den ena jag brukar ha har gått i pension, och den andra både blåste mig och höll inte löften. Nåväl. Sen vill jag byta vår hemnessoffa/dubbelsäng till bäddsoffan Friheten från Ikea i hoppet om att vi ska ha lite mindre ont i ryggen efter varje semester. Fy farao vad det är knäckande att vakna till varje ny semesterdag och behöva rulla ur sängen.

Så jag har fortfarande hållit köpstoppet på dag 22. Räknar icke ersättningsblendern vi köpte, den är en sådan nödvändighet för mig.

Och idag är det heldag på grannön med loppis,  piratgympa och annat skitskoj. Men våra vänner brukar bjuda på rosé på sin terass under tiden. Så det kan nog bli bra ändå.

I tillägg: båda barnen kissade i sängen i natt. Så härligt att vakna i och så jävligt att hantera eftersom vi ej har rinnande vatten och hundratals extralakan som bara ligger och väntar.

1 Comments:

Blogger Linn said...

Alltså har sovit i Friheten och kan inte direkt säga att den är speciellt skön i långa loppet heller, tyvärr. Däremot Vallentuna. Den är som en riktig säng, framförallt om en slänger på en bäddmadrass. Vi har den som extrasäng och den är bannemig närapå lika skön som en vanlig säng.

11:45  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com