onsdag 16 augusti 2017

Vill också göra surlistan

lObehagligaste jag vet: 
Obekväma sociala situationer. Att behöva ta ansvaret för hela samtalet själv. Meningslösa mingel. Män i grupp. Badhus. Hår i pooler. Att ha badkläder. 

Absolut inte min killtyp: 
Innebandykillen. I trekvartsbralla, tanktop och tribal. Utan intellektuell kapacitet. Dreadskillen i lila batikbralla, sandaler och spretigt skägg. Känns väldigt...smutsigt.

Äckligaste mat jag vet: 
Herregud. LEVERPASTEJ. Död åt den. Stenbitsrom, överkokta grönsaker, fabriksbröd, lamm. Dålig kvalitet på mat och tillredning. Är en fruktansvärd snobb som ibland genomlider mat jag inte älskar pga bekvämlighet. 

Blir arg på: 
Patriarkatet oftast. Egoistiska handlingar. Även mina egna. Min familj oftare än jag vill.

Sämsta bok jag läst: 
Satans jävlar vad jag hatar Paolo Coelho. Även Mons Kallentoft en hel del. Och så väldigt många andra producenter av ren skit.

Något som får mig att byta radiokanal: 
Radiokanal? Well, all sorts techno och house är för mig en försmak av vad helvetet kommer att vara.

Sist jag ville ta till knytnävarna:
Oftare än jag vill erkänna mot mina barn och min man. Gör det dock inte. Men det finns inga andra människor som gör mig så frustrerad.

Sämsta serien jag nyligen sett:
Girlboss. Hatar mig själv för sex halvtimmar jag inte får tillbaka.

Fulaste plagg jag vet: 
Allvarligt, trekvartslånga utsvängda jeans är inte fint på någon. Ballerinaskor. Senapsgult är en svår färg tycker jag, på alla plagg. Men framför allt, för små kläder och kläder som inte passar kroppstyp. Alla är fina i något. Hitta det.

Äckligaste drycken: 
Oboy. Gröna teer. Kokosmjölk.

Sämsta karaktär i film eller TV-serie: 
Joffrey? Svår fråga. Minns inte alla mina tv-serier och hur de äcklade mig.

Det skriker jag när jag blir arg: 
Vafaaaan. Eller som Sigge och Gunnel säger: afaan. Det där ordet som börjar på a som man inte får säga.
BlogRankers.com