torsdag 31 oktober 2019


Nä men nu har jag väl nyktrat till ordentligt efter veckan i Göteborg. Det var lite slitigt, men sedan dess har jag kompenserat åt andra hållet och tagit hand om kropp och sömn och kanske lite själen också. Nu är jag redo för ett litet glas vin ikväll. Vi är lediga imorgon och jag ser galet mycket fram emot en långhelg. Så mycket att jag har ansökt om semester för att få vara ledig 24 dagar i jul. eller ledig - måste kanske jobba några enstaka dagar emellan men det kommer kännas som semester att få lämna familjen en stund i legohysterin som vi kommer ha hemma hos oss.


Både barnen och jag är väldigt, väldigt glada i att bygga lego. Jag lägger osunt mycket pengar på att köpa stora byggen till dem (mig) i julklapp - även om vi i år lyckats köpa loss inte mindre än fyra stycken från min systerdotter som behöver pengar till tonårsgrejer. De blir lite billigare än Ninjagobyggena vi planerar ätt ägna oss åt. Nog med intressant info om det.


Imorgon kommer vi hänga med grannar efter middagen, de ska bjuda på ost och jag tänkte ta med en äppelgalette. Det blir lagom. Och lördag och söndag är helt obokade, förutom träningen och det känna VERKLIGEN skönt. Håller på att förhandla med mamma om barnvakt på söndag eftermiddag - min man och jag vill se Downton Abbey-filmen. Om den ens gå fortfarande?

1 Comments:

Anonymous Louise said...

Samma med mig och Lego. Barnen får dyra och avancerade set i födelsedags present och till jul men vi alla vet att jag kommer bygga dem... Även fast de kanske vill! Det är så terapeutiskt. Det är Ninjago här till viss del (yngsta sonen gillar) men mest Star Wars. Drömmen är nu
https://www.amazon.com/LEGO-Ultimate-Millennium-Falcon-Building/dp/B075SDMMMV/ref=pd_bxgy_21_img_2/140-8698726-0228919?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B075SDMMMV&pd_rd_r=ec4e37cd-53fd-4b77-9101-9f9c8fdfd02e&pd_rd_w=xEpod&pd_rd_wg=g3clO&pf_rd_p=09627863-9889-4290-b90a-5e9f86682449&pf_rd_r=03N18JFPF9VJ1M9K0MP0&psc=1&refRID=03N18JFPF9VJ1M9K0MP0

fast så dyr. De har en billigare Millenium Falcon -- men den är nada jämfört med denna.

Är en NERD through and through.

-Louise (IG @lillamy73)

05:36  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com