onsdag 2 oktober 2019

September - vad hände

Månadens höjdpunkter


Bäst denna månaden var middagen hemma för Sigges två bästisar, syskon och deras mammor. Nya vänner och rätt ton i samtalen från första stund.


Månadens dipp


Monsterförkylningen som satt i i nästan tre veckor. Tre! Samt födelsedagsveckan, när alla fyllde år och jag hade galopperande PMS och ömsom grät, ömsom skrek och hatade alla jag älskar. Måste ta min PMS-medicin regelbundet. Är så skör efter den veckan, fortfarande.


Nya rutiner jag fastnat för


Det är ju just det som jag behöver träna på. Nya rutiner för mat särskilt. Jag gillar dock mina gamla mer så det är en ojämn kamp. Men jag försöker. Jag går och lägger mig ännu tidigare än förr, nu i säng runt halv tio. Det är underbart.


Vad jag lyssnade på


Svensk country, otippat nog. David Ritchards & Krokodiltårarna. "Upptagen i Telefonplan" är lite bättre än allt annat just nu.


Vad jag läste


Vad läste jag inte? September var en väldigt intensiv läsmånad, särskilt pga förkylningen. Minns inte vad dock, men läste säkert minst 15 böcker. Just nu läser däremot "Evelyn Hugos sju äkta män."


Vad jag tittade på


Beforeigners på HBO. Finns än så länge bara 6 avsnitt och det verkar inte komma några fler just nu. Men så bra! Och skruvat. Och roligt.


Vad jag åt


Egenodlad potatis i massor. Äppelpajer. Rostad levain med falukorv och gurka.


Vad jag köpte


Bästa fyndet är nog cykelväskan från Lidl. Rymmer mer när jag ska ha träningsgrejer och sånt till jobbet. Kan förvandlas till ryggsäck också. 149 spänn.


Lärdomar


 - ät den där medicinen från dag 17.
 - ät lite bättre mat hela veckan, inte bara måndag till onsdag. Om jag vill leva länge, that is.


Mål till nästa månad


Försöka ta bort morgonbråken hemma. Måste börja med någon sorts poängssystem här tror jag.
Hitta balans i mat så att jag inte får diabetes men heller inte dör tråkdöden.





BlogRankers.com