tisdag 14 januari 2020

Nyårslöften jag absolut ska hålla 2020

1. 15 träningspass i månaden. Det är inte en tävling och det måste inte vara exakt. Men jag vet precis hur väldigt mycket bättre jag kommer att må om jag klarar det. Alla sorters - löpning, crossfit, yoga.
2. MINST tre köpfria månader. För jag behöver ingenting. För att jag tycker det är vidrigt med all konsumtion - min och andras. För att jag shoppar för mycket. Och för att jag vill ha mina pengar till annat. Madrassfyllning till exempel. Köpstoppet gäller kläder, skor och inredning.
3. Flygfritt. Inga problem. Med reservation för ev tjänsteresor jag inte kan krångla mig ur.
4. Huvudsakligen vegetarisk mat. Januari har varit helvegetarisk hittills, och i stora delar vegansk och jag mår SÅ BRA. Kommer definitivt fortsätta men utan att sätta en stämpel. Kommer äta bjudkött och kanske ibland annars om jag verkligen vill. Men jag verkar inte vilja så mycket längre.
5. Försöka vara lite jävla glad. Det blir lättare då.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så bra mål! Måste nog kopiera vissa...

22:19  
Blogger Tove said...

Bra mål! Jag har inga mål..men nä flyga tänker jag inte göra om det inte skulle bli sjukt akut att vi måste till Spanien fort pga nåt inom familjen, men det tror jag inte. Kan du inte åka tåg när du ska resa i tjänsten? Eller är det för långt dit du ska?

Jag äter vegetariskt till lunch åtminstone 5 dagar i veckan. Tipsa gärna om bra vegmat!

Träna låter bra men jag "är inte sån". Visserligen cyklar jag (elcykel) ca 1h per dag men ja.. i övrigt. Nej. Promenerar ibland. Dansar ibland hemma till röjmusik..

Minst tre köpfria månader låter bra. Jag handlar mest barnkläder känna det som. Sitter och ruvar på ett större fröinköp inför sommaren och så ska jag köpa hem lite pärlor så min so får öva på finmotoriken.

Ja.. lycka till med dina mål! Vettiga minsann!

16:04  
Anonymous Bitter said...

Lycka till du med! De här måste ju gå att lyckas med, tycker jag.

Jag har itne så många tjänsteresor och just nu tar jag tåget överallt. Men mina kollegor var i Kina förra veckan och det skulle ju vara svårt. Å andra sidan skulle jag nog försöka tacka nej till en sån resa.

Jag tänkter att även om man inte "är en sån som tränar" kan det ju vara promenader eller en timmes cykling - det är samma sak.

Det kommer att gå bra!

09:24  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com