måndag 9 mars 2020

Vi flydde

Vi brukar aldrig öppna upp huset i skärgården så här tidigt på året eftersom det oftast ligger tjock is som gör att det är svårt att ta sig dit. Svårt att pumpa upp vatten från havet. Och kallt brukar det vara. Men den här ljumma vintern gjorde att vi vågade åka ut redan i fredags och det var alldeles underbart. Iskallt givetvis men efter en timme klädde barnen av sig alla kläder och hoppade i sängarna. Jag satt i en korgstol framför kaminen med ett glas champagne. Firade en liten seger och hade det så gött där att jag kände att jag aldrig ville göra något annat.


Sen som vi supergott i många timmar, gjorde ingenting fram till söndag lunch då vi åkte hem. Vi behövde detta, vår familj, att vara tillsammans 48 timmar utan något som störde.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att vara nära havet i ro och stillhet är nog bland det bästa man kan få uppleva. Så skönt det hördes i vår ibland så överfulla vardag:)

13:30  
Anonymous Bitter said...

Det är en underbar ventil. Hela familjen längtar redan tillbaka. Nästa gång blir till påsk, och den kan inte komma fort nog.

13:59  
Anonymous Jenny Carlsson said...

Oj, jag väntade mig en helt annan typ av historia när jag läste rubriken.

19:27  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com