tisdag 4 februari 2020

En sån där dag

Den här dagen har INTE börjat bra. Igår orkade jag inte duscha och tvätta håret innan jag skulle sova så jag var tvungen att gå upp tidigare för att fixa det idag. Bara det kan göra mig riktigt grinig, men som om det inte hjälpte var barnen en riktig plåga när de bara vägrade att ha varma kläder på sig trots -3 och rätt frisk vind. Man kan säga att jag bröt ihop lite, men till slut lyckades vi ändå komma till skolan, och jag hade utvecklingssamtal med Sigge. Han hade valt så sjukt smutsiga kläder, som jag i mitt sammanbrott inte granskat hemma, att jag skämdes. Under tiden ringer folktandvården om hans dubbla tandrader och jag är tvungen att lämna samtalet. Sen fortsatte det så där. Båda mina telefoner ringde och ringde, insåg att jag glömt datorn hemma när jag kom till jobbat, och tusen uppgifter låg och väntade på mig, inklusive ett GANSKA stort problem med en underleverantör som skulle lösas genast. Nu har jag betat av den del grejer, kastat i mig överkokt och undersaltad pasta, fixat nytt ID-kort och har 36 minuter innan nästa möte. Ikväll går jag och lägger mig klockan nio.


Har inte hunnit med tandtråd på säkert fyra dagar heller. Funderar allvarligt på att åka hem och sanera mig, men hinner inte.
BlogRankers.com