torsdag 30 januari 2020

Omvärdering

Det är bra att man som människa får och kan ändra sig. Jag har inte varit så glad i tanken på min nya machochef, av många anledningar, men kanske mest för att jag upplevde honom som en riktigt bredbent omklädningsrumskille och jag är inte så bekväm med sådana. Han kanske är en sån till viss del, men efter flera bra möten med honom idag har jag börjat få en annan bild som jag hoppas kommer att stämma mycket mer än min initiala. Han är kunnig, intresserad, varm och vi hade ett väldigt bra samtal när jag bad om att få jobba hemma en fast dag i veckan under en tid för att orka med att vara NPF-förälder. Det kan ju vara tröttsamt. Idag vaknade jag till fyra och har varit vaken sedan dess. Det gör mig skör och trött och jag fick så bra gensvar och han sa väl direkt att jag äger den frågan och tar det ansvar jag behöver för såväl, familj, jobb och min egen hälsa. Och var glad att jag var öppen och transparent.


Sen hade jag ett samtal med mitt team i en hel timme om det som är jobbigt hemma nu och att jag kommer jobba hemifrån en dag i veckan och jag berättade massor om ADHD och hela timmen handlade om det, och vikten av öppenhet och förtroende och det var så bra och fina och jag kände förståelse och kärlek från dem. Är väldigt glad för detta och för att jag tar mig tiden att orka mer.
BlogRankers.com