torsdag 30 januari 2020

Sälja grejer

Linn sitter ju oftast bredvid nu för tiden och nu har hon berättat om sina senaste traderaförsäljningar och jag börjar bli lite sugen igen. Oftast ger jag bara bort de grejer jag inte längre vill eller kan ha, till min syster och när de kommer i retur åker de till återvinningen. Det gäller alltså billigare grejer, de dyra brukar jag sälja förstås. Men blir lite inspirerad att ändå kunna få en hundring eller två för grejer som jag inte vill ha. Det gäller bara att jobba upp energin att fota och skriva bra texter, och sen paketera och skicka. Det är inte jättekul och det är väl därför jag varit lite lat.


Eftersom jag pendlat mellan tre storlekar de senaste tre åren, samt sparat MYCKET kläder i förrådet, så finns det en hel del att ta av. Jag har mycket kläder som ligger på vänt OM jag mirkulöst skulle tappa de där tio kilona jag dragit på mig sen jag fyllde 41 eller 42. Men tänkte kanske vara snäll mot mig själv och acceptera att det nog inte kommer hända och göra mig av med dem istället. Och skulle det hända har jag ju en verklig anledning att shoppa.


För jag kan ju vara lite gränslös i det där, det är ju också därför jag behöver köpstopp. I alla fall, nog med svammel, tänkte gå igenom förråd och lådor och se vad jag  kan skramla ihop. Få ordning, mindre grejer och massa stålars. Alla såna pengar går direkt in på mitt konto på Dreams som bara handlar om att gulla med mig själv. Massager, frisörbesök, ansiktsbehandlingar etc. Mina lyxgrejer.

2 Comments:

Anonymous Helena said...

Vi har kört sellpy! Helt fantastiskt tycker jag. Skulle aldrig palla lägga ner arbetet det krävs för att sälja själv. Vissa saker trodde man skulle gå för mer, annat som vi egentligen hade tänkt slänga har sålts för ok summor!

22:25  
Anonymous Bitter said...

Jag har också kört med Sellpy några gånger men tröttnat på deras slappa hantering av grejerna. Kläderna hängs skrynkliga på provdockor, bilder tas i dåligt ljus och beskrivningarna är torftiga och tar inte med viktiga detaljer som t ex modellens namn som ofta är det man söker efter när man letar efter något särskilt på Tradera. Plus att man tappar 40% av värdet. Så lägger hellre några minuter på en bra annons och får hela pengen (och troligtvis mer eftersom annonserna är bättre). Men jag kan hålla med om att det är praktiskt när man inte orkar.



08:46  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com