onsdag 29 januari 2020

Jag är inte bara trött...

...på måndag blir jag också äkta medelålders - 45 år. Det fattar jag inte heller något av. Tiden rusar. Jag gillar ju att fira allt som går, så på lördag blir det fest, med sangria, pinxtchos och QUIZ! Ja, jag har beställt det själv av min man och varit med och tagit fram en del av det. Men ändå - har alltid drömt om ett quiz som handlar om mig. "Drömt". Jag gillar quiz. Ok. Sen blir det dans hela natten, förmodligen så länge att jag behöver övertala någon granne att få sova där när jag blir för trött. Jag hoppas allt går bra och att det blir kul.


Och idag ska jag bli bjuden på middag på NOFO av mamma och systrar, och IMORGON - då börjar min skrivarkurs. Jag är rätt pepp faktiskt, för jag behöver hitta nåt som är mitt. Skrivandet borde vara det, för det har varit det förut. Och den här gången är den så specifik också - att skriva feelgood. För nu när jag är medelålders kan jag äntligen släppa mina sorgliga krav på mig själv att allt jag gör måste vara "fint". Feelgood är finare - för det slutar alltid bra. Jag längtar efter lyckliga slut.
BlogRankers.com