torsdag 20 februari 2020

Vad händer, vad händer

Ja inte vet jag. Är i en konstig fas i livet. Sover egentligen inte. Kroppen är ej glad. Har ont i nacke, ländrygg, höfter, axel och handled. Håller på att landa i en del insikter som jag kan dela med mig om när det är klart, men det känns rätt livsomvälvande som till exempel; vem hade jag varit om inte...
Har en känsla av ett skav som inte slutar skava. Jag har så mycket roliga saker framför mig och de behöver jag fokusera på så att jag kan orka ta mig förbi skavet.


Det här betyder ju ingenting. Behövde mest skriva, och samtidigt står det ju inget.


Idag ska jag i alla fall träffa mina Vindrickare och imorgon kväll träffa Isa, Am och Fatoma. Roliga saker båda två. Kanske försöker jag hinna en massage idag före vindrickarna. Har börjat gräva i sparkontot för alla massager jag behöver. Men det får vara värt det. I helgen händer INGET. Vilket är alldeles underbart. Ska försöka mig på någon slags träning och se om jag kan bryta dödläget i kroppen. Åtminstone Yin yoga på söndag. Ska laga nåt riktigt riktigt gott också. Vad?? Kom med förslag. Gärna vegetariskt, gärna komplicerat.

1 Comments:

Blogger Linn said...

Okej, här kommer förslag på saker att laga:

https://tuvessonskan.se/2019/04/29/tarte-flambee-gruyerepizza-med-karamelliserad-lokkram-potatis-och-dragon/

https://tuvessonskan.se/2017/09/14/banh-mi-med-kryddrostade-kikartor-majonnas-och-syrlig-kalsallad/

https://tuvessonskan.se/2017/03/19/vegansk-bouillabaisse-med-bonaioli-och-rostad-potatis/

Hemgjorda tortillas med:
Rostad sötpotatis med rökigt paprikapulver/salt
Labneh (getostbollar)
Koriander
Inlagd rödlök
Kryddrostade kikärtor (stekpanna, 1-2 pkt avrunna kikärter, vitlökspulver/lökpulver/paprikapulver+salt)
Rå tomatsalsa på körsbärstomater, svarta bönor och vildgurka + koriander och lite balsamvinäger

Varsågod.

11:00  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com