måndag 20 februari 2006

härlig helg

Har haft en superskön helg. Loverboy och jag gick till Teatergrillen i fredags och åt middag innan vi mötte upp hans kompisar men ingen av oss orkade stanna längre än en halvtimme så vi störtade hem och somnade som små barn vid elva.

Efter en lång härlig morgon tillsammans tog jag älsklingsbarnet till Junibacken, men han var ganska rädd och var tvungen att sitta i mitt knä med händerna för ögonen när vi åkte tåget. Han gillade dock pannkakorna. Sen tog vi tunnelbanan hem till hans mor och far där jag somnade i deras säng och väcktes tre timmar senare av en supergod middag och lite drinkar. Sen kom min syster över med babygirl för att göra oss sällskap under Melodifestivalen. Jag somnade i deras soffa.

Och väckte allt för tidigt på morgonen vilket ändå var ganska bra för dagen blev oerhört lång, jag hann plugga lite, städa hela lägenheten, läsa en viktig bok och rensa ut massor av saker. En skön och lugn helg. Vill ha fler sådana.

Har idag otrolig ångest, vet inte riktigt varför, men har tusen saker på jobbet att göra som jag verkligen inte vill a tag i, bara tråkiga och jobbiga uppgifter som legat allt för länge. Sen får jag lite ångest när jag tänker på jobbet jag så gärna vill ha och inser att jag kommer att bli så besviken om jag inte får det eftersom jag inte klarar av att ta det lugnt utan redan har planerat hela min framtid. I varje tanke som kommer utgår jag från att jag ändå inte kommer att vara här så mycket längre. Bäddat för besvikelse alltså. Det suger verkligen i magen och snurrar till i huvudet när jag tänker på vissa obehagliga saker. Som tex mitt övertrassade Mastercard.
BlogRankers.com