måndag 13 februari 2006

Livet på landet

Har upplevt en annorlunda helg, åtminstone för mig. Uppdrag barnvakt på landet, åt Loverboys släktingar. Och det var verkligen landet, mitt ute i skogen. Jag är ett stadsbarn, jag är helt obekant med det livet. Och tydligen behöver man körkort också. Well, det började med middag med fem barn och det var…livligt. Av någon anledning blev jag väldigt populär, har absolut ingen aning om vad det kan bero på, men det slutade med att dessa barn, mellan 6 – 10 år, säger de märkligaste sakerna till mig, såsom:
- varför är du så snäll?
- Jag vill att du ska vara min mamma
- Jag älskar dig
- Nej, nu är det faktiskt miiiiiiiin tur att sitta i hons knä
- Har du finnar (damn you evil children)
- Kan du titta när jag rider imorgon
- Kan vi leka jakt (man blir skjuten, släpade över golvet och sedan uppstyckad!!)
- Kan du sova i min säng?

Vi tog våra två och körde hem och lyckade få dem att sova vid tio, och somnade själva ungefär två minuter senare.

Det var fantastiskt vackert väder i lördags så vi tillbringade nästan hela dagen ute, och jag fick skjuta med Loverboys gevär. Och ja, det är en big deal, för det var så jävla läskigt att faktiskt hålla detta tunga tunga vapen och ansvara för det, det var skarpladdat, mind. Men vilken adrenalinchock. Och det var roligt, jag vill göra mer… Och jag träffade nästan mitt i prick. Sen matade vi fåglar, fikade, lekte, osv osv till vi nästan gick i sömnen. (Note to self: skaffa ett barn, ett stumt sådant, som inte får ha några kompisar).

Och söndagen tillbringades i Bullerbyns tecken, med byns alla barn och vuxna lekandes på isen. Korvgrillning. Jag åkte långfärdsskridskor för första gången men misstänker att jag är för gammal för att bli isprinsessa, jag åkte spark och fyrhjuling och massa andra saker man tydligen gör på landet. Och jag var utomhus hela dagen!!!
Nya upplevelser. Och med Loverboy var allt underbart och har nu lärt mig den fulla innebärden av Bollibompasex.

Sen åkte vi hem och städade till två på natten. Still in love, though. Och ikväll ska jag träffa storasystern för första gången. Den som har det tyngsta inflytande.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

så fantastiskt bra träning inför the real thing. dessutom verkar du ju haft en bra helg. det som är bra när man har egna småfolk är att de faktiskt är lättare att ta hand om. det som är dåligt är att det är ett kontinuerligt åtagande 365 dagar per år.

14:36  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com